e-postayı görüntüleyemiyorsanız tıklayın
TTO link
TTO InTTOuch Bülten - Cilt 6, Sayı 2| Mart 2018

İçindekiler

../../item/64lm4Q4e/../../item/64lm4Q4e/images/set3-image11

- İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) ve Mali Destek Programları
İSTKA Projesi Deneyim Paylaşımı, Prof.Dr.Mehmet Arık

- ÖzÜ TTO Haberleri 
- Araştırma Haberleri
- ÖzÜ TTO Etkinlikleri
- Gelecek Etkinlikler
- Açık Çağrılar
- İletişim
İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) ve Mali Destek Programları 
image2


İSTKA, kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel

potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma planı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak amacıyla 2008 yılında kurulmuştur.

İSTKA’nın vizyonu, küresel kent İstanbul için çalışan, insan odaklı ve çevreye duyarlı, etkili ve yön veren bir çözüm merkezi olmaktır. Bu doğrultuda İSTKA, (1) Proje Teklif Çağrısı, (2) Güdümlü Proje Desteği, (3) Teknik Destek ve (4) Fizibilite Desteği araçlarını kullanarak destek vermektedir. Bu desteklerin tümü hibe niteliğinde olup geri ödemesizdir.

1) Proje Teklif Çağrısı, Ajans tarafından yürütülen belirli bir destek programı kapsamında, nitelikleri net bir şekilde belirlenmiş olan potansiyel başvuru sahiplerinin, önceden belirlenen konu ve koşullara uygun olarak proje teklifi sunmaya davet edilmesidir.

2) Güdümlü Projeler, proje teklif çağrısı yöntemi uygulanmadan doğrudan destek sağlamaya yönelik olarak; bölge planında öngörülen öncelikler doğrultusunda, konusu ve koşulları ajans öncülüğünde ve yönlendirmesinde belirlenen özel nitelikli model projelerdir.

3) Teknik Destek, Ajansın ilgili kurum ve kuruluşların teknik kapasitelerinin artırılması amacıyla, herhangi bir mali destek vermeksizin mevcut personeli ya da hizmet alımı yolu ile sağladığı destek türüdür.

4) Fizibilite Desteği, bölgenin kalkınması ve rekabet gücü açısından önemli fırsatlardan yararlanılmasına, bölge ekonomisine yönelik tehdit ve risklerin önlenmesine, bölgenin yenilik ve girişimcilik kapasitesinin geliştirilmesine yönelik projelerin fizibilite çalışmalarına verilen doğrudan mali destek türüdür.

Bültenimizin bu sayısında Mart ayı itibariyle başvuruya açık olan ve en çok talep gören İSTKA destek türü Proje Teklif Çağrısı hakkında bilgi paylaşacağız.

Proje Teklif Çağrısı

İSTKA her yıl Mali Destek Programları adı altında proje teklif çağrıları yayınlamaktadır. Bu destek programları kapsamında öncelikleri, kapsam ve nitelikleri açık bir şekilde belirlenmiş olan proje teklifleri desteklenmektedir. Destek programlarına ait bütçeler, proje başına azami destek tutarları, destek oranları ve son başvuru tarihleri değişebilmekte olup tüm projeler, Ajansın faaliyet gösterdiği Düzey 2 Bölgesinde (İstanbul) gerçekleştirilmelidir.

Açık Destek Programları

İstanbul Kalkınma Ajansı, 2018 Yılı Mali Destek Programları altında aşağıda belirtilen üç proje teklif çağrısını yayınlamıştır.


Çocuklar ve Gençler Mali Destek Programı                    İSTKA/2018/ÇVG

Girişimcilik Mali Destek Programı                                    İSTKA/2018/GMP

Yenilikçi ve Yaratıcı İstanbul Mali Destek Programı      İSTKA/2018/YMP

Programlara ait başvuru rehberleri, programın hedef ve öncelikleri, teklif çağrısına ilişkin kurallar, destek almaya engel olacak hususlar, başvuru süreci, başvuruların değerlendirilmesi ve seçilmesi gibi konularda detaylı bilgiler içermektedir. 2018 Yılı Mali Destek Programları için tahsis edilen kaynaklar ve son başvuru tarihleri aşağıda yer almaktadır.

set4-image2

Başvuruların Değerlendirilmesi

Teklif Çağrıları kapsamında gelen proje başvuruları, şekil şartları bakımından uygunluklarının kontrol edildiği ve Ajans personelinin yürüttüğü “Ön İnceleme” aşamasından geçtikten sonra “Teknik ve Mali Değerlendirmeye” tabi tutulur. Bu aşama, Ajans bünyesinde çalışmayan, projelerin hazırlanma süreçlerine katılmamış ve konusunda uzman olan Bağımsız Değerlendiriciler ve Değerlendirme Komitesi tarafından yürütülür. Değerlendirme sürecinde uygulanan temel prensipler: bağımsız ve adil değerlendirme, tüm başvurulara eşit muamele ve bilgi güvenliğidir. Bu sürecin sonunda tüm başvuru sahipleri, projelerinin değerlendirme sonuçları hakkında bilgilendirilir.


Daha fazla bilgi için tto@ozyegin.edu.tr adresinden TTO ile temasa geçebilir veya İSTKA web sayfasından http://www.istka.org.tr yararlanabilirsiniz. 

set4-image11

İSTKA Projesi D
eneyim Paylaşımı, Prof.Dr.Mehmet Arık


 -Daha öce İSTKA desteklerinden faydalandınız mı?
Evet, iki defa İSTKA projesini EVATEG Merkezi olarak başarıyla tamamladık.

 -Projeleriniz ile ilgili kısaca bilgi verebilir misiniz, amaçları nedir?

Enerji ithalatının en büyük cari açık kalem olması sebebiyle ve ekonomisi hızla büyüyen ülkemiz için enerji verimli teknolojilerin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması özel bir öneme sahiptir. Dünyadaki teknolojik ve sektörel dönüşüme uygun olarak enerji verimli LED aydınlatma sistemlerine dönüşümün sağlanmasıyla, binalarda aydınlatma için harcanan elektrik enerjisinin toplam tüketim içerisindeki oranının yaklaşık %20’den, %5’e düşürülmesi ve her yıl milyarlarca lira tasarruf edilmesi mümkündür. Ancak ülkemizde yeni nesil LED tabanlı ürünlerin geliştirilmesi için ciddi bir teknoloji, sanayi ve işbirliği altyapısı bulunmamaktadır. 2013 yılında İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenerek enerji verimli aydınlatma teknolojilerinin ülkemizde ivedilikle üretilebilir hale gelebilmesi için kurulan EVATEG (Enerji Verimli LED Aydınlatma Teknolojileri Araştırma, Geliştirme, Eğitim ve Uygulama Laboratuvarı), akademi, özel sektör ve devlet kurumlarıyla birlikte önemli Ar-Ge ve eğitim çalışmaları gerçekleştirmiştir. Yapılan önemli çalışmalardan sonra, dünyadaki enerji verimli LED aydınlatma ve ekran teknolojileri yarışına somut olarak katılmak için uluslararası akreditasyona sahip, kurumsal bir yapı içerisinde teknolojinin ve sektörün bütün kesimlerini içine alan ve teknolojinin somut örneklerle uygulandığı bir yapıya ihtiyaç duyulmuştur. (devamını oku)

Proje başvuru ve yönetim sürecinde ne gibi zorluklarla karşılaştınız ve bu zorlukları nasıl aştınız?
İlk projemizin başvurusunda inanılmaz bir bürokrasi ve belge toplama işleri vardı. Proje yazımı zaten kendi başlı başına bir işti. Fakat iyi bir takımla bunların üstünden gelebilmek ve kazanmak harika sonuçlar doğurdu.


Yürüttüğünüz projelerin kariyerinize nasıl katkıları oldu?
Pozitif etkisi olduğuna inanıyorum. Çok önemli bir alt yapı oluşturmamızda, bilimsel çalışmalara devam edebilmemizde ve patentleri alabilmemizde ciddi destekleri olmuştur.

İSTKA başvurusu yapmak isteyen akademisyenlerimize ne gibi önerileriniz olur?
Mutlaka başvuru yapın. İyi bir tecrübedir. Fikir almak isteyen alademisyenlere mentorluk vermekten mutluluk duyarım.

- Zaman ayırdığınız ve değerli katkılarınız için çok teşekkür ederiz.

ÖzÜ TTO Haberleri

TÜBİTAK Destek Programları ve ARDEB Proje Yazım Eğitimi Düzenlendi
image2

21 Şubat tarihinde Özyeğin Üniversitesi İnovasyon Merkezinde TÜBİTAK Destek Programları ve ARDEB Proje Yazım Eğitimi düzenlendi. Etkinlik kapsamında, Sosyal Bilimler, Temel Bilimler, Hukuk, İşletme, Mimarlık ve Mühendislik gibi

farklı alanlardan araştırmacıların yararlanabileceği TÜBİTAK destek programları tanıtıldı, ARDEB Programları kapsamında proje sunmak isteyen araştırmacılara yönelik olarak proje yazımı konusunda bilgi paylaşıldı.

 
Fikri Haklar ve Patent Eğitimi Düzenlendi
image2

11 Mart tarihinde Özyeğin Üniversitesinde TÜBİTAK BIGG Hızlandırma Programı kapsamında ÖzÜ TTO Fikri Mülkiyet Hakları ve İş Geliştirme Uzmanının sunumu ile Fikri Haklar ve Patent Eğitimi düzenlendi. Etkinlik kapsamında girişimcilerin soruları yanıtlandı.

 
ÖzÜ & Unilever İşbirliği Günü Düzenlendi
image2

14 Mart Çarşamba günü ÖzÜ & Unilever İşbirliği Günü organize edildi. Bu kapsamda etkinliğe, Unilever ekibinden tedarik, müşteri ilişkileri, dış ticaret ve depolar bölümlerini kapsayan Lojistik Departmanından 25 kişilik bir ekip

katıldı. Son 1 yıldır Logital adını verdikleri endüstri 4.0 çerçevesinde dönüşümlerini sürdüren Unilever Lojistik Departmanı bu kapsamda tam günlük bir etkinlikle ÖzÜ’de Bilgisayar Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği ve İşletme  Fakültesinden akademisyenler ile buluşmuştur.

 
image

Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Direktörü Nilay Papila “Registered Technology Transfer Professionals (RTTP) Unvanı Aldı

Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi direktörü Nilay Papila “Registered Technology Transfer Professionals (RTTP) unvanı almaya hak kazandı. Alliance of Technology Transfer Proffessionals (ATTP) tarafından değerlendirilmesi yapılan RTTP başvuruları, fikri mülkiyet hakları yönetimi ve transferi, yenilikçi işbirliği modelleri ve ticarileştirme gibi pek çok farklı boyutta teknoloji transferi başarılarını ve örneklerini inceleyerek söz konusu unvanı uygun kişilere vermektedir. RTTP, üniversitelerde, sanayide ve kamu laboratuvarlarında çalışan bilgi transferi ve ticarileştirme uygulayıcıları için uluslararası bir meslek standartıdır. RTTP’nin çerçevesi, teknoloji transferi alanında patent ticarileştirmeden, üniversite sanayi işbirliğine ve start-up şirketi kuruluşuna kadar ispatlanmış beceri/yetenek ve deneyimleri içerir. RTTP ataması ATTP tarafından yapılmaktadır ve ATTP’nin misyonu ise bilgi ve teknoloji transferinde küresel standartları teşvik etmek ve sürdürmektir.

Kayıtlı Teknoloji Transfer Uzmanları güncel listesine buradan ulaşabilirsiniz.

 
Araştırma Haberleri
  • Başvuru Yapılan Programlar
- 1 adet Kalkınma Bakanlığı Araştırma Altyapıları Projesi
- 11 adet TÜBİTAK 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
- 6 adet TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı
- 1 adet TÜBİTAK 1007 Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı
- 1 adet TÜBİTAK 1003 Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı (2.Aşama)
- 1 adet 2232 Yurda Dönüş Araştırma Burs Programı
- 1 adet Volkswagen Foundation Hibe Programı (2.Aşama)
- 1 adet COMCAST Innovation Fund Programı

  • Başvurusu Kabul Edilen Programlar
- 1 yeni TÜBİTAK 1005 Projesi, "Mavi ve Beyaz LED'lerde Çip Sıcaklık Ölçümü ve Isı Transferi Karakterizasyon Sistemi Geliştirilmesi ve Protoripleştirilmesi", Proje Yürütücüsü: Prof.Dr.Mehmet Arık
- 1 yeni TÜBİTAK 3501 Projesi, "Biyolojik uyumlu nanogözenekli malzemelerin üremik toksinlerin ayrımı için moleküler düzeyde modellenmesi", Proje Yürtücüsü: Yrd.Doç.Dr.İlknur Eruçar

- 2 yeni TÜBİTAK BİDEB 2232 Projesi
     "Ayrık Zaman Orta-Alan Oyunlarının Ortalama ve Riske Duyarlı Maliyet Fonksiyonları için Analizi", Proje Yürütücüsü: Yrd. Doç.Dr.Naci Saldı
     "Tip-1 Dogrudas Dolanık Foton Kaynaklarının Toplama Optiğine Bağlı Dolanıklık Fidelitesinin İyileştirilmesi", Proje Yürtücüsü: Yrd.Doç.Dr.Kadir Durak
- 1 yeni Volkswage Foundation Projesi, "The Borders of Europe. A multi-sited Border Regime Analysis in South-Eastern Europe after 2015", Proje Yürütücüsü: Doç.Dr.Deniz Sert

  • Başvuru Yapılan Ödüller
- 7 adet BAGEP Ödül Programı
- 1 adet TÜBİTAK Hizmet Ödül Programı
- 1 adet Koç Vakfı Ödül Programı

  • Başvurusu Kabul Edilen Ödüller
- Nick Tyrrell Araştırma Ödülü, Yrd.Doç.Dr. Erkan Yönder

ÖzÜ TTO Etkinlikleri
  • Düzenlediğimiz Etkinlikler

- TÜBİTAK Destek Programları ve ARDEB Proje Yazım Eğitimi, 22 Şubat 2018, İstanbul
- BIGG Hızlandırma Programı Kapsamında Fikri Haklar ve Patent Eğitimi, 11 Mart 2018, İstanbul

  • Katıldığımız Etkinlikler
- İSTKA Mali Destek Programları Tanıtım Toplantısı, 15 Ocak 2018, İstanbul
İSTKA Mali Destek Programları Tanıtım Toplantısı, 18 Ocak 2018, İstanbul
- TÜBİTAK ARDEB ve ÇAĞDEB Toplantısı, 20 Ocak 2018, Ankara
- Teknoloji Transferi İş Modelleri Bilgi ve Deneyim Paylaşımı Etkinliği, 1 Şubat 2018, Ankara
- BYORK Çalıştayı, 6 Şubat 2018, Ankara
- BYORK Toplantısı, 21 Şubat 2018, Ankara
- Bilkent ve TED Üniversiteleri ile İSTKA Projesi Toplantısı, 22 Şubat 2018, Ankara
- Lean Startup Summit Europe, 21-22 Mart 2018, Amsterdam

  • İşbirliği Toplantıları
- Fibabanka İşbirliği Toplantısı, 2 Ocak 2018
- Vestel İşbirliği Toplantısı, 3 Ocak 2018
- Doğuş Teknoloji İşbirliği Toplantısı, 4 Ocak 2018
- BEYSAD&Hekür İşbirliği Toplantısı, 10 Ocak 2018
- Bosch İşbirliği Toplantısı, 16 Ocak 2018
- Gebze Teknik Üniversitesi İşbirliği Toplantısı, 17 Ocak 2018
- Aselsan İşbirliği Toplantısı, 19 Ocak 2018
- Fibabanka Ar-Ge Merkezi Hakem Ziyareti, 23 Ocak 2018
- MBİS İşbirliği Toplantısı, 25 Ocak 2018
- Havelsan İşbirliği Toplantısı, 29 Ocak 2018
- IBM İşbirliği Toplantısı, 7 Şubat 2018
- Simsoft İşbirliği Toplantısı, 12 Şubat 2018
- THY İşbirliği Toplantısı, 21 Şubat 2018
- GE İşbirliği Toplantısı, 23 Şubat 2018
- BEYSAD&Hekür İşbirliği Toplantısı, 26 Şubat 2018
- Teknopark İstanbul İşbirliği Toplantısı, 1 Mart 2018
- UCS Turkey İşbirliği Toplantısı, 2 Mart 2018
- Unilever İşbirliği Toplantısı, 6 Mart 2018
- IdaCapital İstanbul İşbirliği Toplantısı, 6 Mart 2018
- Turkcell Global Bilgi İşbirliği Toplantısı, 7 Mart 2018
Unilever İşbirliği Toplantısı, 14 Mart 2018
 
set4-image11
ÖzÜ TTO'nun Yeni Üyesi Elif Akbaş Şener
Elif Akbaş Şener, Üniversite - Sanayi İşbirliği & Ticarileştirme uzmanı olarak ÖzÜ TTO'ya katıldı. ÖzÜ TTO'daki deneyiminden önce NoviCor Technology Partners’da, Ar-Ge ve inovasyon odaklı firmaların ve girişimcilerin ulusal- uluslararası fon mekanizma-
larına erişimini sağlama, akademi – sanayi işbirliği geliştirme ve bu işbirliklerini akademi, özel sektör, kamu ve teknoparklar ile TTO’lar gibi arayüz kurumlar ekseninde yönetme gibi konularda Proje Yöneticisi ve İş Geliştirme Yöneticisi olarak hizmet verdi. Ardından yurt dışına açılmış başarılı start-up’lardan biri olan EVAM Yazılım Danışmanlık A.Ş.’de Satış Operasyon ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi olarak görev aldı.
GELECEK ETKİNLİKLER


 
Ulusal Açık
Çağrılar
Uluslararası Açık
Çağrılar
 
 

 
image4
İletişim

- Nilay Papila (
nilay.papila@ozyegin.edu.tr)

- Tuğçe Akdik (tugce.akdik@ozyegin.edu.tr)
- Nora Kayaer (nora.kayaer@ozyegin.edu.tr)
- Duygu Şen Tekyetim (duygu.sen@ozyegin.edu.tr)
- Cansu Musaoğlu (
cansu.musaoglu@ozyegin.edu.tr)

- Selin Uysal (selin.uysal@ozyegin.edu.tr)
- Elif Akbaş Şener (elif.akbas@ozyegin.edu.tr)
- Zeynep Yaz (zeynep.yaz@ozyegin.edu.tr
 
Bu e-posta size Özyeğin Üniversitesi iletişim platformuna kayıtlı olduğunuz için gönderilmiştir.
Özyeğin Üniversitesi tarafından gönderilen e-posta iletilerini almak istemiyorsanız buraya tıklayın. 
You recieved this e.mail because you are registered on Özyeğin University’s communication platform.
If you no longer wish to receive emails from Özyeğin University, please click here to unsubscribe.
         Nişantepe Mah. Orman Sok. 
         No:34-36 34794 Alemdağ 
         Çekmeköy/İstanbul 
         Mail  :  tto@ozyegin.edu.tr
         Tel  :  0216 564 98 47